måndag 22 mars 2010

Jag borde bli journalist på heltid :)

Jag erkänner att det är roligt att skriva artiklar om allsköns saker, synnerligen politik. Därav att jag skriver i den här bloggen. Men gårdagens intervju med Fredrik Bodin verkar ha tagit skruv ordentligt.

Vi börjar från början. Jag ringer till Fredrik och talar om att jag heter Chang Frick, och är från Kristianstad. Vidare förklarar jag att jag skriver artiklar med fokus på valrörelsen (ingen lögn där), och om jag får en intervju med honom och använder det i en artikel så är det inte omöjligt att jag skickar in det materialet till någon lokaltidning, exempelvis tidningen "Kristianstadsbladet". Så långt ingen lögn heller, jag är i full gång att knåpa ihop en artikel som bland annat berör kampanjen "Rösta Demokratiskt", som jag har tänkt skicka in till Kristianstadsbladet. Kan hända det blir en insändare av det.

Däremot, det intressanta i hela historien. Fredrik hade uppfattat mig i intervjun som att jag ringde från Kristianstadsbladet, dvs att jag intervjuat honom under "falskt flagg". Jag kan förstå att han kan ha uppfattat det så, när jag ringde honom hade han varit på ett museébesök om jag inte missminner mig, det var folk runtomkring honom och jag hörde på honom att han var lite halvt stressad.

Idag kontaktar journalisten Matti Stenrosen mig, och undrar om jag utger mig för att jobba hos dom. Jag förklarar det jag skrivit ovan, och jag tror jag lovade honom att de ska få en artikel om min intervju. Jag bjöd även hem honom, så han fick lyssna på intervjun med Fredrik och ingenstans i den intervjun nämns tidningen Kristianstadsbladet, däremot nämns tidningen SD-Kuriren. Min telefonintervju med Fredrik är inspelad.

Vi får se vad Matti skriver, det ska bli spännande! Blir det en artikel på nätet så ska jag länka till den härifrån. Nu får vi hoppas att Kristianstadsbladet är intresserade av min insändare / artikel, eftersom vi redan verkar ha fått en "meta-diskussion" om den!

Ps. Jag ville bjuda Matti på kaffe men han avstod. Här är Mattis artikel.

Edit: Även nyheter 24 skriver om mitt lilla tilltag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper