torsdag 26 augusti 2010

Malmö den 4:e September

Då var lokal bokad i Malmö den 4:e September, och detaljerna runt arrangemanget börjar falla på sin plats. Det är ingen större hemlighet att arbetsbelastningen är ganska stor i valrörelsens slutskede, varför information om saker kan dröja något.

Iallafall kommer en kallelse till medlemmar i SDU och även SD. På agendan kommer jag tillsammans med en inbjuden gäst att tala om arbetsmarknadspolitik, företagande och hur vi kan få fler ungdomar i arbete, samt vilka reformer vi går till val på. Bland annat kommer vi diskutera LAS, titta på hur det fungerar i Danmark men även en kort förklaring på hur man som "relativt" ung kan starta företag.

Vi kommer även berätta mer om vår ambition att införa en generell anställningsform för lärlingar.

1 kommentar:

  1. Hej Chang! Jag heter Dino och har ett projektarbete som jag jobbar med just nu där vi ska jämföra SDs miljöpolitik med MPs (jag går i första ring), och undrar om du har lite tid att besvara ett par frågor? Lika bra att jag skriver de här=)

    Om ni fick välja, skulle ni ge olika sorters premier till dem som köper miljöbilar?
    Skulle ni höja eller sänka skatterna för miljöutsläpp(bilar främst)?
    Har ni andra idéer angående bilar som jag bör veta?

    Tack så mycket i förväg!

    Mvh,
    Dino Lahdo

    SvaraRadera

MediaCreeper