söndag 6 mars 2011

Snipp snapp slut för i år KIK

Ni som läste förra blogginlägget känner redan till mitt hockeyintresse, synnerligen då att mitt hjärta klappar för vårt eget lag i Kristianstad, KIK. Igår var det playoffmatch mot Karlskrona, en måstematch för att hänga kvar i slutspelet och för att ta sig vidare mot playoff 3 där vi i sådana fall skulle möta Visby-Roma. Tyvärr stannade drömmen om kvalserien till hockeyallsvenskan vid just en dröm, vi lyckades tyvärr inte slå hål på Karlskrona på hemmis. Får gratulera KHK till segern och något motvilligt försöka svälja min bitterhet.

Dock måste jag uttrycka min beundran över Per Ljusteräng och hela laget. De har verkligen presterat denna säsongen och jag förväntar mig verkligen att vi får se KIK ytterligare några snäpp vassare nästa säsong. Då är jag övertygad om att vi kan ta oss hela vägen till kvalserien... hoppas hoppas!

Näväl. Inför matchen laddade jag upp med vår trogna hockeyklack som består i en högst brokig skara människor. Efter några timmars underhållande sällskap och några öl senare var vi äntligen på väg mot ishallen, mätta, belåtna, salongsberusade och inte minst peppade inför matchen. Och vad möts jag av?

Utanför hallen står kulturnämnden, den nämnd jag själv ingår i och avtäcker ett konstverk utanför ishallen. Inget fel i det, jag har själv varit nyfiken på konstverket så jag stod där en stund och språkade lite med de övriga politikerna och inspekterade "hockeytavlan" eller vad jag nu ska kalla det.

Vad som däremot slog mig var att kulturnämndens ordförande enbart var där för avtäckningen av konstverket, inte för att se matchen! Det verkade inte som att någon annan av politikerna var där för hockeyn heller. Utan sällskapet stod lite avsides i sitt egna sällskap framför konstverket för att sedan gå hemåt igen när säsongens viktigaste match i Kristianstad precis skulle börja.

Möjligen var jag den enda politikern i kulturnämnden, en salongsberusad Sverigedemokrat, som plikttroget hejade fram laget på hemmastå. Jag fick en känsla av att jag var den ende "politikern" som faktiskt var en del av folket utanför ishallen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MediaCreeper